Je website is de basis van je digitale aanwezigheid. Je wilt potentiële klanten informeren en vooral overtuigen, want wat jij doet, is echt de moeite waard. Alleen, hoe krijg je dat verwoord? Simpel, schakel een professionele tekstschrijver – copywriter – in. En laat je daar nu net voor op de juiste plek zijn.
Nu kan je zelf je teksten schrijven. Of proberen ChatGPT zover te krijgen om een goede tekst te schrijven. Het voordeel om meteen voor een copywriter te kiezen, is dat je geen tijd verliest en waar voor je geld krijgt.
En professionele teksten laten schrijven voor je website, zorgt voor heel wat voordelen:
Mijn aanpak bij het schrijven van een websitetekst bestaat uit drie onderdelen:
Je wilt een tekst die goed is, die resultaat oplevert. Alleen weet je pas of een tekst zijn werk doet als je weet wat het doel is. Dus zal ik je een aantal vragen stellen:
Aan de hand van jouw informatie en wat ik zelf kan vinden, doe ik ook altijd een zoekwoordenonderzoek. Daarbij maak ik een selectie van woorden die aansluiten bij het onderwerp en waar mensen effectief naar zoeken.
Dan begint het magische stuk. Grapje, het schrijfwerk omvat vooral heel veel typen achter de computer. Typen, schrappen, herlezen en nog meer typen.
Het derde luik omvat feedback. Van jou en van je klanten:
Met als eindresultaat: een doelgerichte tekst.
Als tarief bij het schrijven van teksten, werk ik meestal op basis van een offerte waar we het aantal uren werk in vastleggen. Zo weet jij wat je mag verwachten en heb ik een duidelijk kader om in te werken. Goede afspraken maken goede vrienden.
Gemiddeld neemt het schrijven van een tekst vier uur in beslag aan 70 euro per uur (excl. btw). Dat is inclusief het opzoekwerk, zoekwoordenonderzoek, schrijfwerk en verwerken van feedback. Bestaat je website uit meerdere teksten, dan hoef ik het opzoekwerk en zoekwoordenonderzoek zeker niet altijd opnieuw te doen en heb je een schaalvoordeel.
Misschien zit je nog met een vraag? Lees het antwoord op een aantal veelgestelde vragen hieronder of stel je vraag rechtstreeks aan mij.
Ik werk op basis van je huidige teksten, jouw ervaring, wat concurrenten van jou vertellen, … Zo probeer ik zo goed mogelijk de behoeften en interesses van je potentiële klanten te vinden en te begrijpen.
Ja, ik help je graag bij het achterhalen van de juiste zoekwoorden, zowel op vlak van inhoud als op vlak van verkeer. En jij krijgt alles opgeleverd. Of we daarna nog verder werken of niet.
Heel graag. Hoe meer informatie jij me bezorgt, hoe beter ik je toon en doel kan inschatten. En hoe dichter bij het gewenste eindresultaat ik met mijn eerste versie al zit. Daarna mag jij natuurlijk je feedback geven en ga ik daarmee aan de slag.
Er is altijd minstens één revisieronde inbegrepen.
Ik ben jou niet, maar ik ga wel mijn best doen om jouw stem zo goed mogelijk te vatten op papier. Heb je graag een heel professionele tone-of-voice, of mag het wat speelser? Wat vind je van een knipoog hier en daar? Daar ga ik mee aan de slag.
Jazeker. Een tekst staat nooit los op zichzelf, maar heeft altijd een doel. Bij een websitetekst is dat meestal scoren in zoekmachines. Zoals gezegd, begin ik altijd met een zoekwoordenonderzoek. Zo zorg ik ervoor dat de tekst aansluit bij de juiste zoekopdrachten.
Ha, jij bent een klant naar mijn hart. Natuurlijk kan dat. Van e-mails, nieuwsbrieven, advertentieteksten en berichten op sociale media of vacatures. Mijn pen staat voor je klaar.
Laat me weten wat voor tekst je nodig hebt. Dan bezorg ik je een gedetailleerde – en vrijblijvende – offerte.