Een copywriter schrijft teksten. Niet meer, niet minder. En die teksten komen op allerlei plaatsen terecht. Op jouw website bijvoorbeeld, of op een flyer in je brievenbus. De definitie in Van Dale zegt gewoon: “Tekstschrijver”, nogal bondig, maar correct.
Voor geschreven teksten klop je aan bij een copywriter, voor brood bij een bakker.
Het makkelijkst om het duidelijk te maken zijn voorbeelden. Een tekst van een copywriter kom je op veel plaatsen tegen.
Kortom, overal waar je taal en tekst tegenkomt.
Je hebt een tekst nodig en doet daarvoor beroep op een copywriter. Tof. Maar laten we eerlijk zijn. Je doet het niet voor de tekst alleen. Je hebt een doel voor ogen zoals klanten winnen of de aandacht trekken.
Afhankelijk van je doel, gaat de tekst er anders uitzien en op een ander kanaal staan.
Als je me vertelt wat je wil bereiken, zoek ik de beste methode.
Als freelance copywriter vertaal ik wat er in jouw hoofd zit naar een tekst. Dat kan voor gelijk welke dienst of product in gelijk welke sector. Het enige dat telt, is dat jij erin gelooft. Want als je dat niet doet, is de kans klein dat ik jouw passie kan vertalen.
Ben ik daarom een expert in alles? Neen. Ik verschiet soms van hoe snel ik de dingen die ik lees terug vergeet. Maar ik ben nieuwsgierig. Altijd blij als ik iets nieuws leer kennen. Zoals jouw bedrijf, of jouw favoriete hobby.
Wil je het graag zelf proberen? Dat kan. Als copywriter sta ik 100% achter zo veel mogelijk goede teksten. Veel succes!
3 copywriting tips:
Doe je het liever samen of wil je meer tips?